Video bewerking

Hoeveel kennis draag jij met je mee ?
BUTTON_POST_REPLY
The Sentinel
Vandaag is de beste dag van het jaar
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON wo dec 14, 2005 16:33
CONTACTCOLON

Video bewerking

Bericht door The Sentinel » vr sep 19, 2008 08:27

Zo, dit is volgens mij de eerste keer dat ik een nieuw topic open hier. Werd wel eens tijd .... :wink:

Dus voor alle vragen over video bewerking, stel ze hier en ik zal kijken wat ik er over vertellen kan ;)

The Sentinel
BerichtenCOLON 882
CONTACTCOLON

Bericht door The Sentinel » vr sep 19, 2008 08:36

@Wolbol

Edius was tot voor kort voor mij ook totaal onbekend. Kwam er afgelopen weekend tijdens de IBC in Amsterdam voor het eerst mee in aanraking.

Het viel me tijdens de workshop op dat het pakket erg soepel liep.
Grote voordeel van dit pakket is dat je echt van alles op de tijdlijn kan zetten (mp3 / wav / jpg / SD / HD / XDCAM ) en als je daar je effecten op los laat, dan zijn deze direct in het gekozen output formaat te zien. Je hoeft dus niet te renderen....

Daarnaast zitten er wel erg gemakkelijke tools in, zoals het wit balansen achteraf....

En het belangrijkste was toch wel dat ik aan het einde van de dag een volledig pakket heb gewonnen. Bleek bij thuiskomt om een pakket te gaan van >1300 euri :P

Maar goed, ik heb dus nog niet heel veel ervaring met dit pakket, maar dat gaat wel komen. Ik heb in ieder geval besloten dat dit het pakket gaat worden waarmee ik aan de gang ga.

Ben ooit begonnen met Pinnacle Studio (Niet doen .....), daarna Magix VideoStudio (Absoluut een aanrader voor 65 euro), daarna een begin gemaakt Adobe Premiere, maar toen kwam Edius dus op mijn pad....

Als ik Edius beheer, ga ik wel weer verder met Adobe premiere. Eerlijk gezegd veels te weinig tijd, want ik zit ook halverwege met Adobe After FX....

Maar goed, in dit topic zal ik jullie op de hoogte houden over hoe dit pakket werkt !

Wolbol
Ik ga ook wonen op dit forum
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON zo sep 14, 2008 20:20
WoonplaatsCOLON Een zeecontainer op de bodem van de gróte Atlantische oceaan. Echt.

Bericht door Wolbol » vr sep 19, 2008 11:59

Wauw, gaaf zeg!

Ik werk zelf altijd met Magix Video Deluxe (2005). Helaas is dat pakket opeens spoorloos verdwenen en ook de CD vind ik nergens meer.. Een groot mysterie.
Ik ben echter altijd heel tevreden geweest over Magix. Pinnacle vond ik persoonlijk bagger en standaardvideobewerkingsprogramma's als Windows MovieMaker en iMovie zijn helemaal een ramp. (Helaas heb ik voor het laatste project op de academie iMovie moeten gebruiken.. Jech!)

Zeg eh, je kunt niet een gauw kopietje van dat Edius voor me maken, hm?:)
Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon.
Woody Allen

Ishtar
Throw Me A Bone
BerichtenCOLON 772
GeregistreerdCOLON di apr 05, 2005 20:11

Bericht door Ishtar » vr sep 19, 2008 12:27

Waarom is iedereen zo negatief over Pinnacle? Vroegah werkte ik met Studio MP10, en daar was ik tevreden over. Makkelijk in het gebruik, dus prima geschikt voor de enthousiaste hobbyist.
It is I ... Le Tish

Afbeelding
Take this, pleasure hunters! DEVIL DEER is here for her sweet revenge!

The Sentinel
BerichtenCOLON 882
CONTACTCOLON

Bericht door The Sentinel » vr sep 19, 2008 12:53

Waarom negatief over Pinnacle ? Heb je even ......

- Traag
- Te weinig mogelijheden
- Enorm veel bugs, je blijft giga veel patches en updates downloaden....
- Support voor bepaalde producten verdwijnt te snel. Bijvoorbeeld de Dazzle wordt gewoon niet meer door hun ondersteund in Vista.

En wat betreft het kopie van Edius :

Eerst even politiek correct antwoord : Foei !

Daarna praktisch antwoord : De licensie staat op een dongle, en die kan je niet kopieren. Ze hebben er over nagedacht.
:D

Wolbol
Ik ga ook wonen op dit forum
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON zo sep 14, 2008 20:20
WoonplaatsCOLON Een zeecontainer op de bodem van de gróte Atlantische oceaan. Echt.

Bericht door Wolbol » vr sep 19, 2008 19:36

He, verdeurie, da's nou weer jammer.

Wat Pinnacle betreft; couldn't agree more.
Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon.
Woody Allen

BUTTON_POST_REPLY