Reclamemuziek

Swing it out babe!
BUTTON_POST_REPLY
Matisha
Just smile and say Yes Mistress
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Reclamemuziek

Bericht door Matisha » di feb 06, 2007 16:20

Veel bands worden pas bekend bij een groter publiek als hun nummers worden gebruikt als muziek bij televisiecommercials. Vaak worden het zelfs hits, en niet zonder reden; er zitten echt juweeltjes tussen!

Zoals deze, je herinnert je dit nummer misschien nog van de Noa parfumreclame (meen ik).
De band heet This Mortal Coil en dit nummer wordt gezongen door Elizabeth Fraser.
(This Mortal Coil heeft ook nummers met Lisa Gerrard, en dat is natuurlijk helemáál heerschend!)

http://www.youtube.com/watch?v=tuxYIUsKDx0
Afbeelding

Wolbol
Ik ga ook wonen op dit forum
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON zo sep 14, 2008 20:20
WoonplaatsCOLON Een zeecontainer op de bodem van de gróte Atlantische oceaan. Echt.

Bericht door Wolbol » ma sep 15, 2008 22:37

Oef, Lisa Gerrard! Briljanter kan bijna niet!

Ik vind Michael Andrews ook fantastisch. Het nummer The Artifact And Living, gebruikt in de meest recente reclame van de Ford Mondeo, kan ik ook uren aanhoren. Heel mooi. Ik had ooit een site waar een keurig overzicht op stond van gebruikte muziek bij Nederlandse TV-reclames. Als ik hem vind zal ik 'm hier plaatsen.
Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon.
Woody Allen

Ishtar
Throw Me A Bone
BerichtenCOLON 772
GeregistreerdCOLON di apr 05, 2005 20:11

Bericht door Ishtar » ma sep 15, 2008 22:54

Deze is dat:
http://www.megamediamagazine.nl/mvtr.php?page=0

Die CD van Michael Andrews heb ik ook, The Artifact And Living draai ik helemaal stuk.

En: WAUW! Een Lisa Gerrard fan! :D
Heb je haar weleens live gezien? Ik ben nu bij twee shows van haar geweest, kippenvel!!! Tevens de enige keer dat ik vreselijk heb zitten janken bij een optreden haha, gelukkig waren de huilende mensen in de meerderheid. ;)
It is I ... Le Tish

Afbeelding
Take this, pleasure hunters! DEVIL DEER is here for her sweet revenge!

Wolbol
Ik ga ook wonen op dit forum
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON zo sep 14, 2008 20:20
WoonplaatsCOLON Een zeecontainer op de bodem van de gróte Atlantische oceaan. Echt.

Bericht door Wolbol » ma sep 15, 2008 22:58

Dat was eerlijk gezegd helemaal niet de site die ik bedoelde, maar deze ziet er best interessant uit. Leuk voor als ik weer eens wat tijd over heb! ;)

Nee, nooit live gezien. Ik zie sowieso nagenoeg niks live. Ik ben maar een arm studentje dat financiële prioriteiten moet stellen. Theater gaat bij mij voor concerten.
Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon.
Woody Allen

BUTTON_POST_REPLY