Mijn 2 ratjes

Vraag het aan de dierenartsassistente
Helga
Forumjunkie
BerichtenCOLON 1869
GeregistreerdCOLON wo dec 07, 2005 08:02
WoonplaatsCOLON H'sum

Bericht door Helga » za dec 31, 2005 20:03

oepsie had nog niet alles gelezen is al geneog geantwoord

Minskies
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeb
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON za jan 07, 2006 20:34
WoonplaatsCOLON In de buurt van Gouda

Bericht door Minskies » zo jan 08, 2006 17:42

Ik heb geen idee, geen verstand van ratten.
Take me how I am..

Dodo
Ik woon al lang op dit forum
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON wo dec 21, 2005 21:55

Bericht door Dodo » zo jan 08, 2006 23:20

moii schreefColonik heb ook ratten gehad en 1 had een gezwel en heb ik laten opereren en die is daarna nog vrolijk 1,5 verder geleefd... dus als ze niet dood hoeven.. een rat alleen kan trouwens wel.. maar dan moet je heel veel aandacht besteden.. en veel meenemen op je schouder ofzo..

een rat kan niet alleen leven.. ook niet als je hem er veel uithaalt. Dit word vaak gezegt door dieren winkels, maar dat is gewoon een verkooppraatje.

En een rat die bijna 2 is, wat hun maximum ongeveer is, die ga ik geen operatie laten ondergaan die a. erg slecht voor haarzelf is omdat ze al vrij oud is en b. het me een maandloon kost om te betalen.

Maar het probleem lijkt helaas opgelost, de andere krijgt nu ook een tumor voelde ik net :(
Afbeelding

Minskies
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeb
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON za jan 07, 2006 20:34
WoonplaatsCOLON In de buurt van Gouda

Bericht door Minskies » ma jan 09, 2006 14:48

een rat kan niet alleen leven.. ook niet als je hem er veel uithaalt. Dit word vaak gezegt door dieren winkels, maar dat is gewoon een verkooppraatje.

En een rat die bijna 2 is, wat hun maximum ongeveer is, die ga ik geen operatie laten ondergaan die a. erg slecht voor haarzelf is omdat ze al vrij oud is en b. het me een maandloon kost om te betalen

Lullig van de dierenwinkels.
Take me how I am..

Dodo
Ik woon al lang op dit forum
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON wo dec 21, 2005 21:55

Bericht door Dodo » ma jan 09, 2006 19:31

tja .. dierenwinkels doen alles voor geld. Het gaat ze niet om de welzijn van de dieren.
Dieren die verkocht worden komen vaak van broodfok. Zo'n broodfok laat die ratten zo vaak , vroeg en veel fokken dat het dus overfokt raakt. Hierbij worden dus ook genetischbepaalde afwijkingen zoals tumoren ook doorgegeven. Daarom zitten er zoveel tumoren bij dierenwinkel ratten.

Helaas was ik te laat met het opzoeken van goede informatie voor ratten, anders had ik ze nooit in een dierenwinkel gehaald.
Afbeelding

Eucalipta
Komt hier ook al zo`n 800 jaar
BerichtenCOLON 2424
GeregistreerdCOLON wo nov 16, 2005 02:46
WoonplaatsCOLON Ik kom (bijna) overal op m`n bezem!

Bericht door Eucalipta » wo jan 11, 2006 02:15

Dodo schreefColonMaar het probleem lijkt helaas opgelost, de andere krijgt nu ook een tumor voelde ik net :(

:X
Afbeelding

bambam
Sir Eat-a-lot
Sir Eat-a-lot
BerichtenCOLON 19567
GeregistreerdCOLON zo dec 21, 2003 20:14
WoonplaatsCOLON Absurdistan

Bericht door bambam » wo jan 11, 2006 11:19

Eucalipta schreefColon :X

Braaf _O_
Wie kaatst ..... kan de bam verwachten