Rabbitje

Vraag het aan de dierenartsassistente
BUTTON_POST_REPLY
Mantha
Staat dat er nu nogsteeds ?
BerichtenCOLON 330
GeregistreerdCOLON vr jun 24, 2005 16:42
WoonplaatsCOLON België^^

Rabbitje

Bericht door Mantha » di dec 27, 2005 21:19

Heyhoi :)
Ik heb een probleem met m'n konijn. Hij's inmiddels zo'n 7jaar ongeveer. Hij had eerst een vriendin, maar nu is hij al een jaar ofzo terug alleen. Ik vind hem heel eenzaam. Nu heb ik gemerkt dat z'n lagels toch uitzonderlijk lang zijn. Hoe kan ik at probleem oplossen? Hem vangen is haast onmogelijk, hij woont in een groot hok dat normaal voor kippen is. (zowel buiten als verhoogd binnenhok)We hebben hem ooit moeten vangen voor z'n castratie, en nu is hij uiteraard bang als je hem in z'n zijden aanraakt, ookal ben ik dat aan het 'afleren'. Dus hoe zorg ik voor het verdwijnen van die nagels, of kan dat geen kwaad? En kan hij echt eenzaam zijn? Nog even iets, heel raar maar hij is gek op sneeuw en regen. Maar m'n ouders hebben het hok helemaal overdekt. Nu kan m'n beestje niet eens lekker vrij rondhobbelen in de sneeuw(als die komt)of regen, wat hij zo leuk vindt. (ookal is nat worden voor konijnen gevaarlijk) Loslopen zal niet meer gaan door onze woef.
En hoe oud worden konijnen? Vroeger zeiden ze 25jaar, nu zegt m'n mama zo'n 10jaar hoogstens. Ik wil hem echt niet zo vroegjes kwijt, het is een superlief beestje.
Nouja, alvast dankjewel :)
°The Bone Collector°

P. de Boskabouter
Men ontmoet elkaar op het babbelforum
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON wo nov 16, 2005 15:41
WoonplaatsCOLON Het beukebos

Bericht door P. de Boskabouter » wo dec 28, 2005 01:40

Matisha zal het ws anders uitleggen, maar een konijn alleen kan eenzaam zijn, ons konijn heeft een oude pantoffel, je weet wel die op een hond of kat lijkt, daar is ie echt maatjes mee.
Dat helpt vaak goed tegen eenzaamheid als je geen andere konijnerbij wil zetten.Ook daar moet je mee oppassen lang niet alle konijnen kunnen bij elkaar gezet worden, ook een cavia waarvan vaak gezegd wordt is niet goed, het snapt het konijn niet, ze spreken als het ware een andere taal. en als je een konijn hebt zien sprinten weet je dat die achterpoten levensgevaarlijk zijn voor een cavia, regelmatig loopt een caaf een gebroken nek of rug op door zo'n (soms vrolijk) huppeltje van nijn, dan heb ik het nog niet eens over het verschil in voer, het ziet er hetzelfde uit maar dat is het echt niet hoor.Als je nijn aan het buitenleven gewend is en kan schuilen voor sneeuw/regen is er niks aan de ahnd hoor, lekker laten doen, een droog beschut hok is wel noodzaak, geen luxe.
Sorry Matisha,ik kon het niet laten, het is m'n stokpaardje
Paulus is een snuifsnottertrol geworden

Matisha
Just smile and say Yes Mistress
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Bericht door Matisha » wo dec 28, 2005 10:22

Maakt niet uit hoor Paula! Ik ben het helemaal met je verhaaltje eens.

Mantha vroeg ook nog hoe oud een konijn kan worden. Nou Mantha, ik vrees dat je moeder gelijk heeft! Officieel wordt gezegd 8 tot 10 jaar. Maar niet getreurd hoor, er zijn zat uitzonderingen bekend van wel 15 jaar!
Afbeelding

BUTTON_POST_REPLY