konijn

Vraag het aan de dierenartsassistente
BUTTON_POST_REPLY
P. de Boskabouter
Men ontmoet elkaar op het babbelforum
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON wo nov 16, 2005 15:41
WoonplaatsCOLON Het beukebos

konijn

Bericht door P. de Boskabouter » vr dec 23, 2005 22:06

Ons konijn gaat altijd als ze los is op de kattenbak, doet er haar behoefte en schept er een waar genoegen in om de bak voor me leeg te scheppen.
Wat ik me nu afvraag, kan het kwaad? de katten gaan er ook op, daar is ie eigenlijk ook voor :gek:
Ze eet niet van de korrels, anders had ik het allang verboden natuurlijk.
Het uitscheppen, dat is goed voor haar, dus dat kan me niet zoveel schelen.
Paulus is een snuifsnottertrol geworden

Matisha
Just smile and say Yes Mistress
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Bericht door Matisha » za dec 24, 2005 14:47

Dat kan helemaal geen kwaad hoor, Paula! Juist ideaal dat je konijn automatisch al op de kattenbak gaat, bij veel konijnen moet je dat van jongs af aan met veel geduld aanleren.
Op zich zou het nog niet eens gevaarlijk zijn als ze af en toe een hapje neemt van een kattenbakkorrel. Alleen als je korrels op kleibasis gebruikt (klontvormend) kan dat heftige buikpijn veroorzaken.

Uitscheppen, tja daar word je vast niet blij van. Heb je wel een kap op de bak?
Afbeelding

P. de Boskabouter
Men ontmoet elkaar op het babbelforum
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON wo nov 16, 2005 15:41
WoonplaatsCOLON Het beukebos

Bericht door P. de Boskabouter » za dec 24, 2005 23:33

ja, er zit een kap op, gelukkig wel. Soms draai ik de bak om maar dan wordt je nog niet blij hoor, gaat ze op de bak piesen en poepen.
toiletzindelijk werd ze vanzelf, toen ze klein was hadden we haar meestal los in een kamerren, ik had toen zo'n klein rothokje, daar moest ze niet de hele dag inzitten, zou zielig zijn. omdat ze toch hooi moest kunnen eten had ik een bakje hooi in de hoek gezet, en zie daar, het flippietoilet was geboren.Waarom ze ook op de kattebak gaat weet ik niet, want ook al is ze los, de kooi blijft open. en tuurlijk gaat de kat er dan in :gek: hoewel...als flip het ziet dan krijgen ze een kopstoot, wegwezen,MIJN huis.
Ik had hiervoor ook een nijn gehad, wat een kreng was dat zeg, vloog je steeds aan, nog laten castreren omdat hij zo niet meer los kon, helaas heeft het niet geholpen, vlak na de ingreep is ie overleden aan nierbekkenontsteking.Vond ik eigenlijk niet erg, alleen en dan de hele dag in een hok vond ik ook geen leven voor een nijn, wel dat ie zo ziek was, daar kan ik niet tegen. Met de kerst werd ie ziek en op oudjaarsavond hebben we hem lateninslapen, duur konijn was het wel
Paulus is een snuifsnottertrol geworden

BUTTON_POST_REPLY