ingefokte afwijkingen bij een stafford

Vraag het aan de dierenartsassistente
BUTTON_POST_REPLY
norin

ingefokte afwijkingen bij een stafford

Bericht door norin » do sep 15, 2005 21:50

Hallo,
ik ben bezig met de opleiding paraveterinair dierenartsassistente, en ik moet een verslag maken over de staffordshire bull terrier. Ik moet ook op internet zien te vinden wat de ingefokte afwijkingen bij een stafford zijn, maar overal staat dat er geen ingefokte afwijkingen bij een stafford zijn. Kunt u mij vertellen welke ingefokte afwijkingen de stafford heeft?
Alvast bedankt groeten Norin

Matisha
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Bericht door Matisha » do sep 15, 2005 22:07

Hoi Norin,

De erfelijke aandoeningen waar Staffords weleens mee te kampen hebben zijn Demodex, OCD, Heupdysplasie, Elleboogdysplasie, Patella luxatie, en oogafwijkingen. Maar dit is slechts de fysieke kant. Ik denk dat je kunt scoren door het ook over ingefokte karaktereigenschappen te hebben.
Als je nog vragen hebt over genoemde aandoeningen, schroom niet.

Succes! ^O^
Afbeelding

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » do sep 15, 2005 22:13

Oh ik was nog de stofwisselingsziekte L2-HGA vergeten. Ik denk ook dat je er goed aan doet om te vermelden dat er een nieuwe DNA test is ontwikkeld om Stafford's op L2-HGA te testen.

Zo, dat was het echt! :Y
Afbeelding

Norin

stafford afwijkingen

Bericht door Norin » do sep 15, 2005 22:37

Dankjewel:) maar zijn er helemaal niks geen ingefokte afwijkingen die je aan de buitenkant van de stafford kan zien? de poten die een beetje krom staan en de enorm brede schedel? nou ik hoor het wel alvast erg bedankt.. groetjesz norin :)

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » do sep 22, 2005 14:32

Bijna alle uiterlijke kenmerken van zowat ieder hondenras is ingefokt. Daar kan je dus geen zinnig woord over zeggen. Ze zien eruit zoals wij willen dat ze eruit zien.
Afbeelding

BUTTON_POST_REPLY