Voor ik hem het raam uitgooi...

Vraag het aan de dierenartsassistente
BUTTON_POST_REPLY
Ice
Loempiamonster
Loempiamonster
BerichtenCOLON 9460
GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 08:29
WoonplaatsCOLON Bananendoos onder de brug

Voor ik hem het raam uitgooi...

Bericht door Ice » di jul 05, 2005 08:28

Matisha ik word echt gek van teiger.. dat beest piest overal (sinds die gecastreerd is veel meer) op me schone kleding, op me modum, op me mat, op de vloer, op de bank... k word echt gek! En de geur blijft ook al zo naar hangen... HELP!
Afbeelding

Matisha
Just smile and say Yes Mistress
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Bericht door Matisha » di jul 05, 2005 13:16

Hey Ice, balen zeg!
En wat vervelend dat het na de castratie erger is geworden, dat hoor je niet vaak. Meestal stopt een kater met sproeien na de castratie.
Is hij soms nog maar pas gecastreerd? In dat geval kan het zijn dat de hormoonhuishuiding nog helemaal in de war is. Het duurt vaak wel een aantal weken voordat dat allemaal weer tot rust komt. In dat geval, even afwachten dus, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk vanzelf weer over.

Als hij al een tijd gecastreerd is:
Eerst moet je zeker weten dat het geen medisch probleem is, lichamelijk dus. Laat Teiger het gewoon lopen waar hij zich toevallig op dat moment bevindt, of loopt hij bewust naar een plekje zoals de deurmat om daar te gaan plassen? In het eerste geval, even naar de dierenarts met een paar druppels opgevangen urine. Het kan dan een probleem zijn aan bijvoorbeeld de blaas of de niertjes. In het tweede geval is het een gedragsprobleem.
Wat kun je daar aan doen?
Altijd een moeilijk verhaal, katten die hun territorium afbakenen door op de meest onhandige (voor jou dan) plekken te urineren. De geur van urine van jonge katers kan erg penetrant zijn, en voor je het weet ruikt je hele huis ernaar.
Het handigste is als hij favoriete plekjes heeft om zijn cadeautjes achter te laten. In dat geval ben ik een groot fan van "Get Off Spray". Dat kan je bij de betere dierenspeciaalzaak halen, en is speciaal bedoeld voor dit probleem. Het is niet heel goedkoop, maar het werkt als een tiet hoor! Je spuit het op de plekken waar de kat niet mag plassen (natuurlijk nooit in de buurt van de kattenbak), en voilà, de kat zal door de geur die de spray achterlaat nooit meer op die plek plassen. Voor ons mensen is de spray overigens reukloos.
Tijdelijk aluminiumfolie neerleggen op plekken waar de kat niet mag komen, is voor de meeste beestjes ook zeer effectief. Katten haten het gevoel van die knisperende folie.

Succes (en sterkte!) ^O^

Groetjes,
Matisha
Afbeelding

Ice
Loempiamonster
Loempiamonster
BerichtenCOLON 9460
GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 08:29
WoonplaatsCOLON Bananendoos onder de brug

Bericht door Ice » di jul 05, 2005 14:39

tnx! Hijs idd vorige week pas gecastreerd, maar heeft geen blaas ontsteking ofzo.. hij "zoekt" echt een plek om te plassen.. en idd heel vaak op de mat! K laat je advies vanaaf ff door tijn lezen!
Afbeelding

BUTTON_POST_REPLY