lezen jullie ook serieuse boeken...

Bespreek hier je favoriete boek / tijdschrift / auteur e.d.
BUTTON_POST_REPLY
marnix
Het is hier geweldig
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON wo jan 09, 2008 21:09

lezen jullie ook serieuse boeken...

Bericht door marnix » vr jan 11, 2008 12:38

en daar bedoel ik dus geen saaie roman...

maar echt een boek wat gaat over bijvoorbeeld een bepaalde slag in ww2

(ik ben helemaal gefassineerd door ww2, ww1, eigelijk hele geschiedenis wel van west europa)

maar leest iemand van jullie ook boeken die geen roman zijn.

Matisha
Just smile and say Yes Mistress
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Bericht door Matisha » vr jan 11, 2008 21:03

Ik wil eerst even kwijt dat je romans direct als saai bestempelt terwijl er legioenen mensen zijn die het heerlijk vinden om af en toe weg te dromen in zo'n prozaverhaal. Een goed geschreven roman gaat diep in op de karakterontwikkelingen van de hoofdpersonen en daar kan ik van genieten, zeker als er een stuk herkenning bij komt kijken. Duz... ;)

Om antwoord te geven op je vraag, ik lees ook heel veel boeken die geen roman zijn, om jouw bewoordingen maar even te gebruiken. Eigenlijk lees ik alles wat los en vast zit, er zijn veel onderwerpen die me interesseren. Ik hou wel van breinbrekers, boeken die je veel stof tot nadenken geven. Wetenschappelijke werken over hoe wij mensen nou eigenlijk in elkaar zitten, hoe we denken, waarom we doen wat we doen. Of wat toegankelijker, zoals de boeken van Desmond Morris, waarin prachtige vergelijkingen worden getrokken tussen gedrag van mens en dier.
Ik lees veel -wat men noemt- literatuur, maar waar in vredesnaam die scheidingslijn ligt... wie het weet mag het zeggen.

Ik verzamel (veelal vooroorlogse) horrorverhalen en ook, om een beetje op de hoogte te blijven, studie- en informatieve boeken over diergeneeskunde en gedragsleer bij dieren. Verder heb ik stapels en stapels boeken over paranormale zaken, maar dan niet de populaire zweefteefpockets, wel wetenschappelijke (natuurkundige) benaderingen. Hoe meer je erover leest, hoe meer je gaat twijfelen, welke mening je uitgangspunt ook was. ;)

Ik kan nog wel een uurtje doorgaan over alle soorten boeken die ik graag lees, maar wat ik in ieder geval niét lees zijn boeken over de oorlog. Ik doe zo mijn best geen hekel te hebben aan de mensheid, als ik dan over zulke zaken ga lezen maak ik het mezelf alleen maar moeilijker. Van een film als Schindlers List word ik boos en verdrietig, dus aan boeken in dat genre begin ik al helemaal niet. Ik weet voldoende over de oorlog om erover mee te kunnen praten en duidelijke meningen te hebben en meer hoeft wat mij betreft absoluut niet. We weten wat er gebeurd is, laten we er van leren en de geschiedenis de geschiedenis laten.

Zo! :)
Afbeelding

marnix
Het is hier geweldig
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON wo jan 09, 2008 21:09

Bericht door marnix » za jan 12, 2008 09:03

ik bedoelde een roman die saai niet telde als serieus boek... dus niet dat per definitie dat alle romans saai zijn.

maar bedankt voor je reactie

BUTTON_POST_REPLY