Het grote dood onderwerp

Het is wel gewoon maar je ziet ze niet iedere dag
Waldorf Statler
Altijd overal commentaar op
BerichtenCOLON 923
GeregistreerdCOLON do okt 07, 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Leerdam

Bericht door Waldorf Statler » za nov 19, 2005 13:43

Ik ben doodsbang voor de dood :cry:
Vrouw bijt poes

Gast

Bericht door Gast » ma feb 06, 2006 11:38

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Shoggoth
De ene is wijs, de ander eigenwijs
BerichtenCOLON 917
GeregistreerdCOLON vr sep 22, 2006 08:25

Bericht door Shoggoth » do okt 12, 2006 21:34

*Haalt diep adem en blaast een berg stof van deze thread af*

Heb je trouwens al eens nagedacht over de mensen die dood gaan en het aantal wat geboren wordt ????

Er komen steeds meer mensen bij, worden zielen dan na de dood gekloont en 1 ziel in 2 of meerdere lichamen gestopt. Heb je daarom zo'n band met bepaalde mensen omdat je eigen ziel erin zit ?

Ik heb in een grijs verleden redelijk intensief samengewerkt met een paragnost/alternatief genezer, waarmee ik een soortgelijke discussie had. Hij wees me toen op de relatief onbekende theorie van intergalactische reïncarnatie. In principe komt het erop neer dat we na ons heengaan ook kunnen reïncarneren op een andere planeet, of zelfs in een ander melkwegstelsel. De hoeveelheid beschikbare zielen zou in dat geval veel groter zijn dan de eigenlijke bevolking van de Aarde. Hij verklaarde daarmee tevens de grote technologische ontwikkelingen die de 20e eeuw hebben gekenmerkt. Doordat er in dat tijdperk een hoop zielen uit hoger ontwikkelde, buitenaardse rassen op onze planeet terecht zijn gekomen, hebben wij ons als mensheid sneller kunnen ontwikkelen op het wetenschappelijke vlak. Zelf vind ik die theorie op z'n minst interessant te noemen, maar ik ga er nu verder geen waarde oordeel aan verbinden. Misschien heeft iemand anders er een mening over?

Als ik er zelf probeer rationeel over na te denken, kom ik hooguit op het volgende uit: alles wat om je heen te vinden is komt voort uit de oerknal, het gegeven dat alle energie in het universum geconcentreerd was op een minuscuul punt, dat om onbekende redenen is geëxplodeerd, waardoor er in eerste instantie sterren zijn gevormd, waaruit vervolgens planeten zijn voortgekomen, met al het bijbehorende leven van dien. Je kan er dus van uitgaan dat alle materie en energie die er nu is, er ook tijdens het onstaan van 't universum was, alleen in een andere vorm. Als zielen eveneeens uit dat proces voortgekomen zijn, en derhalve dus energetisch zijn of bestaan uit een voor ons ondefinieerbare soort materie, dan zou het onstaan van een nieuwe ziel waarschijnlijk even normaal zijn als het ontstaan van een nieuw lichaam. De vraag is dan alleen waar en hoe worden zielen precies gebafriceerd en hoe wordt de koppeling met een lichaam gemaakt?

Als een ziel daadwerkelijk onstoffelijk is en derhalve onderdeel van een groter metafysisch plan, dan heeft het ook geen zin om je af te vragen waar de discrepantie tussen de hoeveelheid lichamen en zielen zit, omdat je daar in ieder geval voor je eigen overlijden sowieso niet achter zult komen.

Helga
Forumjunkie
BerichtenCOLON 1869
GeregistreerdCOLON wo dec 07, 2005 08:02
WoonplaatsCOLON H'sum

Bericht door Helga » zo okt 15, 2006 08:39

Ik hoop wel dat er iets is na de dood.
Als er niks is is het zo raar.
Ik denk niet dat je als geest ofzo nog over deze wereld gaat.
Misschien kom je wel heel ergens anders.
Maar misschien is het leven wel nep. Hoe kunnen Deja vu's enzo dan?

Shoggoth
De ene is wijs, de ander eigenwijs
BerichtenCOLON 917
GeregistreerdCOLON vr sep 22, 2006 08:25

Bericht door Shoggoth » zo okt 15, 2006 12:05

Van Wikipedia: Een déjà vu (uit het Frans: al eens gezien) is een bekend verschijnsel in de psychologie; het betreft de ervaring iets mee te maken waarvan men tegelijkertijd de indruk heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is.

Wat bij een déjà vu gebeurt, kan worden omschreven als een "kortsluiting" van de hersenen. Normaal gesproken wordt een beeld vanuit de ogen door een plek in de hersenen gebracht waar de mens er zich bewust van wordt, daarna wordt dit beeld opgeslagen in de hersenen. Bij een déjà vu ontstaat er een kortsluiting, waardoor het beeld zich eerst in de hersenen opslaat, voordat de hersenen (de mens) zich bewust worden van het beeld. Omdat het een kortsluiting betreft kan men zich dus ook niet herinneren wanneer en hoe men het eerder heeft meegemaakt, want al die informatie is niet opgeslagen.

Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor déjà vu en ik denk dat 't in sommige gevallen ook zo werkt. Zelf heb ik wel eens déjà vu ervaringen gehad, waarvan één zeer recentelijk, en vaak geven ze me het idee dat ik dezelfde ervaring al eens gehad heb, in een destijds vergeten droom. Ik ben geen expert op het gebied van de werking van menselijke hersenen, maar ik heb het vermoeden dat 't af en toe op die manier in z'n werk gaat.

Kun je misschien aangeven hoe het leven nep zou kunnen zijn, naar jou idee? Daar ben ik wel benieuwd naar, eerlijk gezegd.

Helga
Forumjunkie
BerichtenCOLON 1869
GeregistreerdCOLON wo dec 07, 2005 08:02
WoonplaatsCOLON H'sum

Bericht door Helga » ma okt 16, 2006 17:34

Eeehmm.. Ik weet eigenlijk niet. Maar deja vu's zijn gewoon vaag want ik heb een keer heel lang liggen piekeren over een deja vu. en een jaar (ongeveer) maakte ik die deja vu zegmaar mee. dus dat van die hersenen zou dan wel een beetje vaag zijn. Soms klopt dat volgens mij wel hoor.

ABCynthia
Even een snack halen bij de bloedbank
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON ma jul 23, 2007 18:36
WoonplaatsCOLON mgpub

Bericht door ABCynthia » di jul 24, 2007 07:26

Je gaat dood als het je tijd is. De dood is het enige wat zeker is in het leven.
In mijn ogen zal na je, na je dood, in andere mensen voortleven. Je ziel zal zich splitsen in kleine stukjes en zich vormen aan de zielen van de mensen die dicht bij je stonden.

Hierdoor is het dus mogelijk dat sommige zielen ouder zijn dan andere en meer wijsheid hebben, door de combinatie van andere zielen.

Indien een ziel alleen is, is de kans groot dat die kiest om op te lossen, er is een kleine mogelijkheid dat hij zich volledig in een ander stopt. Door de dood van zijn lichaam zal deze ziel niet zo sterk zijn, het kan dus niet jou overnemen, maar het geeft je wel meer kracht en wijsheid.
Afbeelding

Sanne
De leraren noemde mij altijd kop dicht
BerichtenCOLON 591
GeregistreerdCOLON wo mei 14, 2008 08:29
WoonplaatsCOLON Om de hoek.

Bericht door Sanne » vr mei 30, 2008 20:19

Wat een diepgang hier.

Ik heb echt geen flauw idee wat er na de dood is, maar ik denk wel dat er íets is.
Ik hoop het tenminste, anders is het zoals Tish al zei zo godsgruwelijk troosteloos (sorry voor de christenen onder ons maar i didnt no how to put it elseway, als je suggesties hebt ga je gang, maar hierbij mij excuus voor mijn grove taalgebruik).

Ik las laatst trouwens iets over als iemand die dichtbij je staat doodgaat en hij/zij wordt gecremeerd, je dan mee de oven in kan om te kijken hoe dat gaat (Achter een raampje natuurlijk).
Zouden jullie dat doen, en waarom?
(:

Ishtar
Throw Me A Bone
BerichtenCOLON 772
GeregistreerdCOLON di apr 05, 2005 20:11

Bericht door Ishtar » vr mei 30, 2008 20:31

Ik denk dat je daar héél sterk voor in je schoenen moet staan. En ik ken zo iemand. :vrienden:
It is I ... Le Tish

Afbeelding
Take this, pleasure hunters! DEVIL DEER is here for her sweet revenge!

Sanne
BerichtenCOLON 591

Bericht door Sanne » vr mei 30, 2008 20:37

Oh vertel?
(:

Ishtar
Throw Me A Bone
BerichtenCOLON 772
GeregistreerdCOLON di apr 05, 2005 20:11

Bericht door Ishtar » vr mei 30, 2008 20:41

Ze is hier lid, ik ga niet voor mijn beurt praten. Ontzettend gevoelig onderwerp natuurlijk (nogal recent).
It is I ... Le Tish

Afbeelding
Take this, pleasure hunters! DEVIL DEER is here for her sweet revenge!

Sanne
BerichtenCOLON 591

Bericht door Sanne » vr mei 30, 2008 20:47

Ishtar schreefColonZe is hier lid, ik ga niet voor mijn beurt praten. Ontzettend gevoelig onderwerp natuurlijk (nogal recent).

Oh oke, wil deze persoon zich misschien melden en zijn verhaal vertellen? Lucht je hart!
Geheel vrijwillig natuurlijk.
(:

lady
Op visite bij oom Dracula
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON wo aug 27, 2008 20:49

tjaja

Bericht door lady » zo nov 30, 2008 09:31

dat is een onderwerp waar ik nooit graag over spreek!
dat zal altijd zo blijven ook.
het is ook dat ik er niet zo echt aan denk wat erna is!
bedoel dat tja het hoort éénmaal bij het leven he.
maar is een einde van iets wat je kende naar iets nieuws dan zekers!
tja wie zal het zeggen!wie wilt het weten!ik geniet van mijn leven!!!
zo veel mogelijk!:) lol en daar ben ik dan mee bezig.

BUTTON_POST_REPLY