Deur

Het is wel gewoon maar je ziet ze niet iedere dag
BUTTON_POST_REPLY
Matisha
Just smile and say Yes Mistress
BerichtenCOLON 14586
GeregistreerdCOLON wo maart 02, 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Ik woon op dit forum, in mijn huisje van spaghetti.

Deur

Bericht door Matisha » vr nov 16, 2007 05:08

Ik heb een deur in mijn huis waar ik helemaal gek van word.
Er is vast een hele logische verklaring voor, maar ik zal even uitleggen wat ik bedoel.

Naast mijn slaapkamer zit een aangebouwde ruimte waar oa mijn oven staat. Vanuit mijn slaapkamer heb ik zicht op de deur naar die ruimte. Het glas in die deur is beplakt met van dat semi-doorzichtige folie. Als het licht in die ruimte aan is kan ik het dus zien als er iemand staat, maar niet wie, want het zijn dan alleen contouren. Mijn moeder kwam er weleens mijn oven gebruiken.

Een hele tijd geleden alweer (jaar of twee) zat ik 's avonds te bellen op bed. Ik zag dat er iemand achter de deur ging staan, mijn oven staat daarnaast dus ik ging ervan uit dat het mijn moeder was. Ik vond het rete irritant dat ze zo lang bleef staan, waardoor ik gedempt moest praten door de telefoon (want hey, ze hoeft niet alles te weten ;)).
Na een tijdje ging ze gelukkig weg zodat ik weer normaal kon bellen.
Even later liep ik naar het huis van mijn ouders, was er niemand thuis! Toen mijn moeder thuiskwam vroeg ik waarvoor ze mijn oven had gebruikt, en ze was ontzettend verbaasd. Ze was namelijk de hele dag niet thuis geweest, evenals mijn vader.
Meer huisgenoten heb ik niet, dus ik was alleen thuis. Maar wie stond er dan achter die deur?!

Het komt heel vaak voor dat mijn hond Ishtar ineens als een gek gaat grommen richting die deur. Echt heel dreigend, met z'n rugharen opgezet, behoorlijk afwijkend gedrag dus. Meestal gebeurt dat 's avonds of 's nachts als het licht uit is in die ruimte, en ik dus niet door het plakplastic van de ruit heen kan kijken. Ik ga er dan weleens kijken en Ishtar loopt dan angstig mee maar durft nooit over de drempel. Er is nooit iets te zien.

Vorige week was het weer raak, midden in de nacht ging die deur ineens open! Natuurlijk met zo'n creepy piepgeluidje haha. Ik lag nog wakker, dus ik schrok me te pletter, deed gauw mijn licht aan, maar niets te zien! Ishtar lag bij mij op bed en was er wakker van geworden, die begon er weer strak naar te staren en te grommen. Hij leek met zijn blik iets te volgen. Even later ging de deur vanzelf weer dicht, en de rust keerde weder. Toen duurde het dus nóg langer eer ik in slaap kwam, hahaha!

Ik zeg weleens gekscherend dat het een spookbakkertje is. ;)
Dit huis is uit 1699 en was vroeger een bakkerijtje. Misschien komt het bakkertje gewoon af en toe terug om zich te verbazen over mijn nieuwerwetse oven. :lol:

Onzin natuurlijk, maar het is toch maf. In het huis van m'n ouders is er ook één bepaalde plek waar het altijd raak is, en waar de honden vaak vreemd doen. Misschien heeft het gewoon iets met magnetische velden te maken ofzo, is het allemaal natuurkundig te verklaren. Maar een spookbakkertje vind ik leuker! :)
Afbeelding

Ice
Loempiamonster
Loempiamonster
BerichtenCOLON 9460
GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 08:29
WoonplaatsCOLON Bananendoos onder de brug

Bericht door Ice » vr nov 16, 2007 07:21

Als hij dan ook broodjes voor je zo bakken als je wakker word.. hahah
Afbeelding

The Sentinel
Vandaag is de beste dag van het jaar
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON wo dec 14, 2005 16:33
CONTACTCOLON

Bericht door The Sentinel » vr nov 16, 2007 19:51

Als ik dit verhaal lees, dan moet ik terug denken aan een film over spookverschijningen in metro van Londen.

Erg goede docu :

http://video.google.nl/videoplay?docid=-3532202278643485929&q=london+underground&total=4262&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=2

Niet voor het slapen kijken.....

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » vr nov 16, 2007 20:00

Die docu heb ik idd een paar weken geleden gekeken, stond op tv links (toen die site het nog deed, RIP!). Het is juist uitermate geschikt voor als je niet kunt slapen, met alleen een kaarsje aan, haha!

Ook leuk tijdverdrijf als je niet kunt slapen; de fotogallery op http://www.ghoststudy.com/. En dan alle nepperds er tussenuit halen (volgens mij zo'n 99% :P).
Afbeelding

The Sentinel
BerichtenCOLON 882
CONTACTCOLON

Bericht door The Sentinel » vr nov 16, 2007 20:51

In dat filmpje hadden ze ook te maken met deuren die spontaan open en dicht gingen, maar dat had te maken door drukverschillen die ontstonden in de tunnel door rijdende treinen. Geloof niet dat lijn 4 door Ice haar kamer gaat....

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » vr nov 16, 2007 20:53

Eh, mijn kamer dan toch. ;)
Of Ice moet ook last hebben van gekke deuren. :lol:
Afbeelding

The Sentinel
BerichtenCOLON 882
CONTACTCOLON

Bericht door The Sentinel » vr nov 16, 2007 20:55

Sorry mistress ! ;-)

Wil jullie nog wel eens door elkaar halen.....

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » vr nov 16, 2007 20:56

Gheheh, we zijn juist altijd van die leuke tegenpolen op de EFF enzo! :lol:
Afbeelding

Ice
Loempiamonster
Loempiamonster
BerichtenCOLON 9460

Bericht door Ice » vr nov 16, 2007 20:59

Ik ben wel zo gek als een deur.. telt dat ook?
Afbeelding

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » vr nov 16, 2007 21:01

Dan ben ik wel zo gek als een vliegtuig, misschien maakt dat het onderscheid wat makkelijker :P
Afbeelding

Ice
Loempiamonster
Loempiamonster
BerichtenCOLON 9460

Bericht door Ice » vr nov 16, 2007 21:16

hahahah
Afbeelding

lovely_vampire
Staat dat er nu nogsteeds ?
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON wo sep 12, 2007 18:47
WoonplaatsCOLON nergens

Bericht door lovely_vampire » za nov 17, 2007 18:21

Wel maf idd, die deur.
Ik denk dat het een enge man is die je in de gaten houdt. Hij werkt dan voor een bende die je wil ontvoeren, over een paar weken.
En dan is het ook zijn taak om je schichtig te krijgen. Waarom dit is weet niemand, alléén de leider van de bende, die het hele plan om jou te ontvoeren bedacht heeft....
Trick or treat!

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » za nov 17, 2007 19:28

Oh gezellig, ik hoop dat ik ontvoerd wordt naar Ierland! ;DD
Afbeelding

lovely_vampire
Staat dat er nu nogsteeds ?
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON wo sep 12, 2007 18:47
WoonplaatsCOLON nergens

Bericht door lovely_vampire » za nov 17, 2007 20:25

Whaha
Trick or treat!

Matisha
BerichtenCOLON 14586

Bericht door Matisha » ma nov 26, 2007 01:08

The Sentinel schreefColonAls ik dit verhaal lees, dan moet ik terug denken aan een film over spookverschijningen in metro van Londen.

Ik werd beschermd door mijn flesje diet coke in de Londense metro! :wink:

Afbeelding

Wat mij trouwens wel opvalt, nog even over die video... Die medewerkers hebben er totaal geen moeite mee hier op tv over te vertellen. Dat zou in Nederland nooit gebeuren! Britten schamen zich er niet voor, geloven bijna allemaal heilig in geestverschijningen en paranormale fenomenen. Zo grappig om te zien. Een Hollander zou zich schamen, bang om uitgemaakt te worden voor loenatik.

In één van de afleveringen van zo'n Engels programma over spookhuizen kwam er ooit een Nederlands kasteel aan bod. Geinig om die Engelsen te horen vertellen hoe verbaasd ze wel niet zijn dat die rare Dutchies het allemaal niet geloven. :P
Afbeelding

BUTTON_POST_REPLY